Heutink ICT Dienstverlening

De afdeling dienstverlening is grofweg onder te verdelen in twee teams: het service & support team en het beheer-team. Waar het service & support team verantwoordelijk is voor de afhandeling van problemen en vragen van klanten, is het beheerteam dagelijks bezig met het onderhoud en monitoring van het deklas.nu platform.

Afdeling dienstverlening

Service & Support

De service & supportafdeling van Heutink ICT bestaat uit 25 man. Het team is onder te verdelen in een 1e- en 2e-lijns support. Als servicedeskmedewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten wanneer zij vragen of problemen hebben. Deze vragen of problemen probeer je als servicedeskmedewerker remote op te lossen. Als je nagaat dat ruim 85% van alle vragen en problemen door de 1e-lijns support worden opgelost, kan je je voorstellen dat je op de afdeling Service & Support ontzettend veel leert in een hele korte tijd. Er zijn geen expertise-gebieden waar een medewerker zich op focust, hij heeft dus verstand van het hele product- en dienstenportfolio van Heutink ICT. Daarbij komt nog dat je (naast het probleem oplossen) ook meedenkt met de klant hoe het probleem in de toekomst voorkomen kan worden. Je lost dus niet alleen het probleem op, maar zorgt tevens voor passend advies. Omdat je naarmate de tijd verstrijkt zoveel leert, zijn de doorgroeimogelijkheden ongekend. Zo zijn er voorbeelden te noemen om door te stromen naar het beheer-team of naar het projecten-team. Het nadeel hiervan? Dat je alle leuke uitjes en extraatjes van de afdeling mist. Een avondje stappen of na het behalen van een doelstelling beloond worden met een dagje weg of leuke gadgets komt regelmatig voor.

Heutink ICT Laptop
Heutink ICT op school

Beheer

Het beheer-team is verantwoordelijk voor het beheer van een aantal zaken. Aan de ene kant zijn zij verantwoordelijk voor deklas.nu, die een front-end bij de scholen kent en een back-end in de datacenters van zusterbedrijf Previder. De kern van het team ligt bij de back-end, dat houdt in dat zij onderhoud uitvoeren op het platform, updates doorvoeren en pro-actief monitoren. Daarnaast beheert het beheer-team ook de laag op deklas.nu, namelijk Mijn Omgeving Online (MOO). Daarbij is het doel om downtime te minimaliseren. Hierbij wordt een uptime-garantie gegeven van 99%. De verantwoordelijkheid is groot: er zijn ruim 1700 netwerken aangesloten en hierbij zijn er meer dan 100.000 werkplekken actief op deklas.nu. Gaat er iets mis op het platform, dan heeft íedereen daar last van. En dat is uitdagend aan het werken in het beheer-team. Het kunnen waarborgen dat je diensten blijven werken en daarnaast zorgen dat incidenten zo snel mogelijk opgelost worden. Tot slot fungeert een deel van het beheer-team tevens als 3e-lijns support. De collega’s die hier werken, krijgen te maken met complexe problemen van klanten waarvoor diepgaande kennis van de techniek wel nodig is. Werken in het beheer-team betekent werken in een leuk team binnen en hele transparante organisatie waar regelmatig leuke uitjes worden georganiseerd.

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte blijven van vacatures, traineeships en loopbaanontwikkeling?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

aanmelden