• Mark
    DE WEEK VAN

    Mark Hegeman

    Teammanager Managed Services
    Mark Hegeman is Teammanager Managed Services bij Previder. In deze functie is Mark de spil tussen klant, (interne) leveranciers, project- en de beheerorganisatie en draagt hij actief en inhoudelijk bij om een stabiele dienstverlening te realiseren. Mark bezoekt structureel alle contractklanten om de dienstverlening en de verplichtingen die voortvloeien uit SLA’s te evalueren.

Maandag

De week start altijd met de “Weekly Huddle”. In deze interne bijeenkomst bespreken we met een team van 8 fanatieke werknemers de weekplanning van alle teams t.b.v. incidenten, changes, problems, orders en projecten. Ik heb bij Previder nog nooit een technische vraag gehad die we zelf niet konden beantwoorden. Dit komt omdat we bij Previder werken met meerdere teams die ieder een eigen specialisatie hebben. Op de foto is ons fanatieke team te zien. Door deze vergaderingen zien de teamleden elkaar nog geregeld, omdat ze de rest van de week veelal op diverse locaties werkzaamheden zijn.

"Ik heb bij Previder nog nooit meegemaakt dat we een technisch vraagstuk niet zelf niet konden beantwoorden."

In de middag voer ik competence calls met een aantal klanten. Klanten bellen mij vaak om vraagstukken samen op te lossen. Als ik in de week tijd heb probeer ik er even voor te zitten en deze klanten snel te helpen.

Dinsdag

Een interne dag waar we de service-en beheerprocessen bespreken. Ik ben binnen Previder verantwoordelijk voor het Change Management proces in de rol van Change Manager. In de ochtend zit aan tafel met onze Incident Manager en Manager Customer Service bij Previder voor ons maandelijkse IPC overleg. In dit overleg worden alle lopende en afgeronde incidenten, problems en changes besproken. Doel van het overleg is het continu verbeteren van de service- en beheerprocessen en deze af te stemmen op de wijzigende en toekomstige behoeften van de business. Hierna zoek ik de Infrastructure Engineers van Previder op om samen te sparren over mogelijkheden en oplossingen op het gebied van de infrastructuur van een klant.

Na de pauze hebben we een overleg staan voor het herzien van onze Service Level Agreements (SLA), intern met onze Manager Customer Service en Marketing- en Productmanager. Een SLA is een dienstenniveau-overeenkomst waarin afspraken staan tussen onze klant en ons. We spreken over wat onze verantwoordelijkheden zijn in de projecten die nu lopen en hoe we bepaalde afspraken met klanten gaan nakomen.

Woensdag

Vandaag is de servicedag van de week. Op de servicedag ga ik vaak op bezoek bij klanten op locatie. Tijdens mijn bezoek bij klanten evalueren we de dienstverlening door de servicerapportages te bespreken. Daarnaast zijn we vandaag op servicebezoek bij de overheidsinstelling ICTU in Den Haag. Met Previder zijn wij de leverancier van een hybride Cloud oplossing voor de centrale overheid. Een mooie opdracht na een gewonnen openbare aanbesteding van ICTU. Wij leveren de IaaS- en colocatie diensten voor Stichting ICTU.

In de middag hebben we met het team een interne project kick-off voor het project van onze klant Topicus Onderwijs. In de rol van Projectmanager ben ik verantwoordelijk voor een goed verloop van dit project en bewaak ik de planning en kosten ervan. Topicus is één van de grotere klanten van Previder en is gespecialiseerd in ketenintegratie. Wij voeren gezamenlijk met Topicus een project uit dat als doel heeft verhoogde redundantie aanbrengen in hun IT-infrastructuur. Om deze doelstelling te behalen moeten meerdere servers worden verhuist en wordt de netwerkinfrastructuur verder uitgebreid met een nieuw switchplatform. Daarnaast leveren wij monitoring, rapportage en technische support aan Topicus. Later in de week hebben wij nog met de mensen van Topicus voor een kick-off op locatie.

Donderdag

In de middag staat een afspraak met Vitens gepland voor het periodieke Service Level Management overleg. In dit overleg bespreken we de servicerapportages en ontwikkelingen van beide organisaties en wordt ook stilgestaan bij de rondleiding die wij recent voor een team van Vitens medewerkers hebben gegeven. De afgelopen maand hebben we twee keer een team van ongeveer 15 medewerkers van Vitens op bezoek gehad voor een rondleiding door onze mooie datacenters.

In het overleg met Vitens geven we, Jurjen Kothman (Manager Operations), Adrian Ariese (Accountmanager) en ik, uitleg over de nieuwe structuur van onze afdeling Operations. De afdeling Operations is nu onder te verdelen in twee teams, namelijk het Core team en Care team. Binnen het Core-team zijn de diehard techneuten dagelijks bezig met het ontwikkelen en optimaliseren van diensten en het Care team houdt zich bezig met service en support.

Vrijdag

Ik ben bij Sqills (grote software ontwikkelaar voor o.a. spoorweg distributiesystemen, toegangspoorten, enz.) om uitleg te geven over de onderhoudswerkzaamheden die binnenkort gepland staan om ons cloudplatform voor te bereiden op de toekomst. In dit overleg geef ik samen met één van onze Storage & Virtualisatie Engineers uitleg over het onderhoudsplan en worden de fallback-procedures besproken. In de middag zit ik nog met 2 collega’s van Heutink ICT om tafel voor een Service Level Management overleg. Heutink ICT heeft technisch één van de grootste Cloud platformen die in de datacenters van Previder draait.

Aan het einde van de dag hebben we de project kick-off op locatie bij Topicus na een goede voorbereiding eerder deze week in de vorm van een interne project kick-off. De sessie op locatie verloopt goed en we kunnen binnenkort aan de gang met het project. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt met de klant en onze Engineers weten waar ze aan toe zijn. We sluiten de week af met een borrel in de datacenter lounge.

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte blijven van vacatures, traineeships en loopbaanontwikkeling?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

aanmelden