Arjan Rupert

Na afronding van mijn studie MBO ICT-beheerder heb ik gesolliciteerd bij Lesscher IT, wat inmiddels gefuseerd is met Previder, maar daar werd ik doorverwezen naar Heutink ICT. Daar zochten ze nog een eerstelijns medewerker bij de servicedesk. Het werken op een servicedesk was wel even wennen. De hele dag contact met klanten was ik niet gewend. De uitdaging is om een klant die in eerste instantie misschien ontevreden is toch met een goed gevoel de telefoon te laten ophangen.

Hoe heb je geleerd met klanten om te gaan?

Gelukkig heb ik intussen de training ‘Een klantgerichte Servicedesk’ kunnen volgen. Dat heeft effect gehad, dat merk ik echt. Ik hou ervan om complexe technische vraagstukken op te lossen. Ik ga puur voor de techniek. Ik ben geen manager en dat wil ik ook niet worden. Mijn carrière move, nu 1,5 jaar geleden, naar de servicedesk van Previder lag dan ook voor de hand. Een mooie kans omdat cloud- en datacenterspecialist Previder binnen de Odin Groep het bedrijf is met de meeste technologische diepgang.

"Ik ga puur voor de techniek."

Wat is dan het verschil tussen Previder en Heutink ICT?

Bij de servicedesk van Previder krijgen we minder telefoontjes binnen dan bij Heutink ICT, maar de vragen zijn wel allemaal technisch van aard. Ik heb mij verdiept in de drie specialismen die Previder te bieden heeft: Netwerk, Windows en Unix/Linux. En ik heb toegang gekregen tot verschillende high-end systemen zodat ik klanten met technische vraagstukken direct telefonisch kan helpen. In de afgelopen 1,5 jaar heb ik me georiënteerd op de drie specialismen en ik wil me qua certificering gaan richten op Windows. Ik heb er zin in.

Bedrijf Previder
Afdeling Operations Care
Functie IT Support Specialist
Favoriete gadget iPhone 6s
Favoriete website tweakers.net

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte blijven van vacatures, traineeships en loopbaanontwikkeling?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

aanmelden