5 tips om zorgeloos aan de zomervakantie te beginnen

De zomervakantie staat voor de deur en dat betekent vast dat je veel aan je hoofd hebt. Voordat je de schooldeur achter je dicht trekt, is het handig deze tips te lezen. Dan sta je aan het begin van het nieuwe schooljaar niet voor verrassingen.

1 - Wachtwoord resetten in MOO

Na de vakantie zijn gebruikers vaak hun wachtwoord vergeten. Dan is het handig om zelf je wachtwoord te kunnen resetten. Vul dan in je MOO-dashboard je gegevens in. Dit doe je door op je naam te klikken en klik op ‘wachtwoord vergeten’. Vul dan je gegevens in zodat je voortaan zelf je wachtwoord kunt resetten.

2 - Opbergen van Chromebooks

Voorkom oplaad- of batterijproblemen met Chromebooks door ze goed af te sluiten voor de zomervakantie. Doorloop hiervoor de stappen om de Chromebooks voor langere tijd op te bergen. Download hier de pdf met de volledige uitleg.

Opmerking: Als de batterij van jouw model Chromebook niet kan worden ontkoppeld, zoals in de pdf wordt uitgelegd, laad dan de batterij op tot minstens 80%. Schakel de Chromebook vervolgens uit, haal deze van de lader en sla hem op een koele, droge plaats op.

3 - Heb je nog een server op locatie? Laat deze aan staan

Vaak gebruiken wij de vakanties om onderhoud uit te voeren en/of updates te installeren op jouw netwerk/server. Als de server uit staat tijdens de vakantie kunnen wij deze werkzaamheden niet uitvoeren. Hierdoor moeten dan alsnog updates worden uitgevoerd in het nieuwe schooljaar of je mist nieuwe functionaliteiten. Bovendien zal het niet mogelijk zijn om thuis in te loggen op het netwerk als de server uit staat.

4 - De servicedesk verruimd zijn openingstijden

De servicedesk is nu geopend van 7:00 t/m 18:00 op veler verzoek. De SLA-tijden blijven ongewijzigd (8:00-17:00). Dit houdt in dat er contractueel niks verandert. Buiten die tijden werken wij op basis van ‘best effort’. Met andere woorden: we doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk te woord te staan en een oplossing aan te dragen.

5 - Mogelijkheid om te reageren op servicedesk e-mail

Vanuit onze ITSM-tool Omnitracker mailen wij onze klanten met de status, voortgang en oplossing van hun incidenten en service requests. Een veel gehoorde wens vanuit onze klanten was om rechtstreeks te kunnen reageren op de e-mails die wij vanuit Omnitracker naar de klant versturen. Goed nieuws, want dat kan vanaf nu!

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte blijven van vacatures, traineeships en loopbaanontwikkeling?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

aanmelden