Wachtwoord vergeten? Resetten kun je nu zelf

Previder introduceert de ‘Password reset Selfservice’ voor Werkplek Online, Exchange Online en Applicatie Online gebruikers. Hiermee kan jij je eigen wachtwoord resetten en/of account deblokkeren.

Waar je voorheen de Supportdesk belde wanneer jouw wachtwoord was verlopen of account was vergrendeld, kan jij dat direct zelf oplossen. In een paar stappen kan je het wachtwoord resetten. Dit werkt een stuk sneller en veiliger!

Wat heb je nodig?

  • Gebruikersnaam
  • Mobiel nummer en telefoon

Wat kan je doen?

De Selfservice werkt alleen als je jouw telefoonnummer eenmalig registreert voor authenticatie. Met een correct telefoonnummer ben je het best beveiligd tegen het verlies van toegang tot je account. Belangrijk is dat je de tijd neemt om te zorgen dat het telefoonnummer juist staat ingesteld. Je hebt daar op een later moment profijt van. Benieuwd hoe je dat doet? Klik hier voor de instructie.

Hoe werkt het?

Wanneer je voor de optie ‘Hulp acties’ kiest, ontvang je een sms-bericht met een ‘One Time Passcode’. Door het invoeren van deze code, kan je eenmalig inloggen. Vervolgens kan je direct je wachtwoord aanpassen of account deblokkeren. Hierna kan je met het nieuwe wachtwoord inloggen in de omgeving.