ICT-tips voor de zomervakantie

De zomervakantie staat voor de deur en dat betekent dat je het liefst aan alles denkt behalve aan ICT. Om het nieuwe schooljaar goed te beginnen hebben we een aantal tips verzameld:

Tip 1 Heb je nog een server op locatie? Laat deze aan staan

Vaak gebruiken wij de vakantieperiodes om onderhoud uit te voeren en/of updates te installeren op uw netwerk/server. Als de server uit staat gedurende de vakantie kunnen wij deze werkzaamheden niet uitvoeren en wordt je ofwel geconfronteerd met de update in het nieuwe schooljaar of je mist nieuwe functionaliteiten. Bovendien zal het niet mogelijk zijn om thuis in te loggen op het netwerk als de server uit staat. 

Tip 2 Zorg dat de leerling administratie vóór 1 augustus op orde is

Zoals ook door Basispoort al gecommuniceerd wordt op 1 augustus door het LAS alle mutaties verwerkt voor het nieuwe schooljaar. Deze wijzigingen worden volgens het ketenproces doorgegeven aan de uitgevers en aan ons. Je kunt de mutaties voor het nieuwe schooljaar nu al in het LAS invoeren, deze worden dan actief per 1 augustus.

Tip 3 ICT-problemen? Meld storingen via de online servicedesk

Aan het begin van het schooljaar is het vanwege allerlei opstart problemen en vragen drukker op onze servicedesk. De wachttijden van de telefonische servicedesk kunnen daardoor langer zijn dan gebruikelijk. Om je goed en snel van dienst te kunnen zijn, adviseren wij je om vragen en storingen online te melden via de online servicedesk. Maak bij voorkeur een aparte melding aan voor iedere vraag of storing.

Tip 4 MOO wachtwoord vergeten?

Vanaf het nieuwe schooljaar kun je met de functie ‘Self Service Password Reset’ je wachtwoord opnieuw instellen. Dit kan met behulp van een herstelcode die met een persoonlijke mail of SMS verstuurd wordt. Hoe? Klik hier.

Wij wensen je alvast een hele fijne en zonnige zomervakantie toe!

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte blijven van vacatures, traineeships en loopbaanontwikkeling?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

aanmelden