Web2work lanceert de Cloud Assistent

Maak eenvoudig een netwerkschijf aan en koppel deze aan OneDrive, SharePoint of Teams.

Web2work, specialist in online oplossingen en applicaties, lanceert een nieuwe oplossing waarmee je de online opslagdienst van Office 365 kunt benaderen vanuit Windows Verkenner. De Cloud Assistent is een Windows-applicatie die op een eenvoudige manier netwerkschijven aanmaakt en koppelt met SharePoint, OneDrive, Teams en Groepen. Daardoor maakt de netwerkoplossing het mogelijk om bestanden en data die in Office 365 staan, eenvoudig te benaderen vanuit Windows Verkenner.

Met de Cloud Assistent maak je eenvoudig een netwerkschijf aan en koppel je deze aan OneDrive, SharePoint of Teams. Op deze manier werk je op de vertrouwde manier van de mappenstructuur van Windows Verkenner. Hierdoor hoeven medewerkers niet getraind te worden, maar kunnen zij werken zoals ze altijd al hebben gedaan. Daarmee is de Cloud Assistent een gebruiksvriendelijke en onmisbare tool voor organisaties, bedrijven en onderwijsinstellingen die werken met Office 365.

Het voordeel van cloudopslag in een vertrouwd jasje

Maak je zakelijk gebruik van Office 365 dan is het openen, opslaan en uitwisselen van bestanden een tijdrovend en ingewikkeld proces. Gebruikers ontvangen veel foutmeldingen met de synchronisatie en het is vaak onduidelijk of data lokaal of in de cloud wordt opgeslagen. De Cloud Assistent versimpelt dit proces en koppelt cloudmappen van Office 365 aan netwerkschijven. Hierdoor lijkt het alsof bestanden in de cloud op de lokale server staan.

Wat de Cloud Assistent uniek maakt is dat het in tegenstelling tot andere oplossingen geen synchronisatie heeft met de cloudopslag, maar een rechtstreekse koppeling heeft met Office 365. Daardoor is de data sneller benaderbaar, is er geen lokale data-opslag en is de beveiliging optimaal geregeld. Bovendien regelt de Cloud Assistent Single Sign-On naar Office 365. Gebruikers hoeven hierdoor niet iedere keer opnieuw in te loggen en het aanmeldscherm wordt niet langer getoond.

Martijn Juurlink, consultant bij web2work is trots op de netwerkoplossing: “Wij zijn de eerste partij in Nederland die een dergelijke oplossing aanbiedt. Het idee is ontstaan nadat we veel feedback ontvingen van gebruikers die het lastig vinden om met bestandsopslag te werken binnen de online omgevingen van Office 365. Zij hebben veel last van dark data, bestanden die op allerlei verschillende plekken staan en daardoor vergeten worden. Wij dachten: dat moet makkelijker kunnen. Met de Cloud Assistent vereenvoudigen we het werken met cloud-bestanden op de vertrouwde manier van de Windows Verkenner”.

Wil je meer informatie over de Cloud Assistent neem dan contact op met verkoop@web2work.nl of +31 (0)88 3323360.

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte blijven van vacatures, traineeships en loopbaanontwikkeling?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

aanmelden